CinemaTop10

CinemaTop10

TOP 10 városrombolás

2015. november 22. - CinemaTop10

Mostanában egyre gyakoribb, hogy a filmkészítők egy kiadós városrombolással fűszerezik az alkotásaikat. Elsősorban a nyárra időzített blockbusterekben lehet ezt megfigyelni, ahol a költségvetés elbírja a bőséges CGI-t. Nem kérdés, hogy nagyban tudja fokozni a film értékét egy-egy ilyen jelenet, mégis azt kell mondani, hogy sok esetben minden alá van rendelve a pusztításnak. Sajnos e filmek kapcsán a legtöbbször nem igazán beszélhetünk történetről vagy jól megírt karakterekről, amelyekért kimondottan nagy kár. Egyáltalán nem baj, ha van egy városrombolás egy-egy filmben, abban az esetben, ha annak konkrét funkciója van egy jó sztoriban, és ha elsősorban ez a sztori a fontos. Általában azonban azt látjuk, hogy a városrombolás a cél, és ehhez dobnak össze egy forgatókönyvet. Ám még ez esetben sincs a filmek nagy része legalább stílussal ellátva. Csak csillog és villog, kényezteti a szemet, de nem nyújt maradandó élményt. Szerencsére azonban akad néhány film, amelyekben az otromba rongálás mögött felsejlik valami konkrét szerep is, és jól illeszkedik, hogyne mondjam, szolgálja a történet előre lendülését egy-egy ilyen jelenet során. Most ezeket vesszük sorra.

Figyelem a cikk spoilereket tartalmaz! Csak saját felelősségedre görgess tovább!

 

10. New York – Holnapután, 2004

 thedayaftertomorrow03.jpg

A mozivásznon talán a legtöbbször New York szenvedett maradandó károkat valamilyen oknál fogva. Roland Emmerich 2004-es filmjében az amerikai nagyvárost maga a természet pusztítja el. Jobban mondva az, azt kihasználó emberek, akik globális klímaváltozást idéznek elő. Az időjárás ezt természetesen megbosszulja, vagy így, vagy úgy. New Yorkra például egy óriási cunamit küld. Sajnos a történet nem igazán állja meg a helyét, amely ront az élményen. Ötletesnek sem éppen mondható. Nem is ezért érdemel helyet a listán, hanem szép kidolgozottsága révén, amely lehetővé teszi, hogy ne csak döbbenten nézzük az óriási hullámokat, hanem gyönyörködjünk is bennük. A Szabadság-szobrot körülölelő tenger például nemcsak epikus, de szép is.

 

9. New York - Godzilla, 1998

 339843811_orig.jpg

Ismét egy Roland Emmerich film, és újból New York. Az itt látható aprítást a szükségszerű jelzővel lehetni a legjobban leírni. Hogy mit értsünk ez alatt? Hát csak azt, hogy attól, ha egy több emelet magas szörny kezd el sétálni New York utcáin fészket keresve magának, nos... ez még nem jelenti azt, hogy az egész várost romba kell dönteni. Ezt pedig a készítők nagyon jól felismerték, és Godzilla eljövetelével a város éppen csak annyira pusztul, amennyire ez reálisan elvárható. Itt-ott hullik a vakolat, betörnek az ablakok, a földet túrva vége a metrónak, és pár felhőkarcolón is meglátszik az átépítés szükségessége, de semmi kirívó sincsen. Egyszerűen szépen asszisztál a történethez. Persze a filmvégi üldözésben aztán oda lesz a Madison Square Garden, és pár utcát is újra kell aszfaltozni, hogy a Brooklyn hídról már ne is beszéljünk, de ezen jelenetek sincsenek túltolva, és ennyi elég is, hogy többek között a 2014-es Godzillát is maga mögé utasítsa Emmerich feldolgozása. Legalábbis a rombolás terén.

 

8. San Francisco – Törésvonal, 2015

 sanandreas2.jpg

New York után most pedig irány az USA nyugati partvidéke, hogy végig nézhessük San Francisco földbe döngölését, ahol maga a természet kezdi gyepálni a felhőkarcolókat. Egészen pontosan egy 9.6 pontos erejű földrengés csap le a városra, hogy egymás után roppantsa meg az égbe szökő épületeket, majd döntse fel őket. Ez pedig rettentő jól is néz ki a vásznon kezdve a hullámzó várostól, egészen az összebicsakló Golden Gate hídig és a mindent elsöprő cunami pusztításáig. Persze itt-ott megtorpan az ezt prezentáló CGI mennyország, és látszik, hogy ez tényleg csak CGI, nem pedig a valóság, ám a készítőknek mégis sikerül elérniük a grandiózusságot és helyenként igen ötletes megoldásokat is láthatunk. Mindemellett nem hagyják, hogy unalomba fulladjon a felhőkarcoló döntögetés, ugyanis nagyon jó ritmus mentén viszik végig a földrengés okozta rombolás bemutatását. Nem egy fél órába sűrítik a pusztítást, hanem több, s rövidebb szekvenciába, amelyek között tovább lendül az egyébként sajnos csak alibiként jelenlévő történet.

 

7. Párizs – Armageddon, 1998

 paris-wiped-out.jpg

No, valahogy így kell kinéznie egy igazi meteor becsapódást bemutató jelenetnek. Az egész nem tart tovább öt másodpercnél, de minden benne. Valahol a távolban, Párizs egén felragyog egy meteor, ami egyre közelebb ér a Földhöz. Aztán, amikor becsapódik, elszabadul a pokol, és a francia főváros semmivé foszlik a meteor keltette lökéshullám által.

Bár a filmből mindenkinek a New Yorkra hulló meteoreső jut az eszébe, ha rombolásról van szó Párizs egyszerűségével túlszárnyalja a Szabadság-szobornak is helyet adó várost. Technikailag kifogástalan, gyors és kegyetlen. Itt nincs idő menekülni, vagy megmenteni a kutyát, és éppen ezért olyan hatásos. Mert ne legyenek kétségeink! Ha egy meteor becsapódna a közelünkben, akkor bizony azt sem vennénk észre, hogy meghaltunk annyira sebesen zajlana le minden. E jelenet jól bizonyítja, hogy anno Michael Bay még vissza tudta fogni magát, ha pusztításról volt szó, és nem fullasztott unalomba ígéretesnek induló akciókat. (Lásd Transformers filmek.)

 

6. New York – Bosszúállók, 2012

 new_york_battle.PNG

Na, még egy New York, amikor is a belváros esik áldozatul, mivel a Bosszúállók a Lokival és a Chitauri névre hallgató idegen fajjal vívót küzdelemben bizony alaposan leamortizálják azt. Az épületek összeomlása remekül segédkezik a világ sorsát eldöntő párharchoz. Egyáltalán nem lopja el a showt a főszereplőktől, hanem szépen belesimul a háttérbe, ahogyan az elvárható ilyen esetben. Mégis a pusztítás mértéke és annak átláthatósága külön figyelmet érdemel, főleg utóbbi, amellyel voltaképpen kivívja magának a helyet a listánkon. Semmiről sem maradunk le, mindent pontosan nyomon tudunk követni, így pedig testközelből élhetjük át a belváros felforgatását, amely meg sem próbál átváltani valami otromba épület döntögetésbe. Az átláthatósága mellett még ez utóbbi érv szól mellette.

 

5. Metropolis – Az Acélember, 2013

 h7cji7p.png

Egyetlen egy vékony hajszállal győzi le az Acélember a Bosszúállókat, mégpedig a Metropolis elpusztítására tett tudatos és tudattalan kísérletek változatossága miatt. Először ugyanis egy speciális űrhajóval mérnek csapást Superman városának központjára, miközben vadászgépek zuhannak rá, majd Zod tábornok vág utat magának szó szerint a felhőkarcolók között egy másik űrhajóval, hogy aztán először a földön csapjon össze egymással két isteni erővel bíró földönkívüli, végül pedig a város felett felhőkarcolókon átdobálva egymást. Ez a sokszínűség egy nagyon jó ritmust kölcsönöz Metropolis pusztulásának, amely lehetővé teszi, hogy mindent lássunk, amit csak kell. Az egész pedig brutalitással egészül ki, valamint Hans Zimmer piszkosul élvezetes zenéje is hozzájárul, hogy epikus magasságokba emelkedjen a metropolisi csata, ahol a rombolás, akárcsak a Bosszúállók esetében, szépen közreműködik a háttérben, ahogyan azt kell.

 

4. Gotham City – A Sötét Lovag felemelkedés, 2012

 gotham-bridges.jpg

Gotham esetében nem beszélhetünk gigászi pusztításról, mert lényegében „csak” az utcák alatt robbantják fel szisztematikusan a csatornahálózatot, a főbb hidakat, illetve a rugby stadiont. Nem nagy a kár, nem sok minden válik romhalmaz, nem is ezért került fel a listára, hanem a kifogástalan megvalósítása miatt, amely grandiózussá teszi.

A borongós zene finom elhalkul, ahogyan városszerte fel-felrobban egy bomba, vagy amikor leomlik az egyik híd. A stadion összeomlásánál már nem is hallatszik. A légi felvételek és közelik párhuzamos váltogatásával kiegészülve, mérsékelt CGI kíséretében irtózatosan valósághű, félelmetes látványt nyújt. A félelmet pedig csak fokozza a tudat, hogy ez így, ilyen formán bármikor megtörténhet a való világban is. Sajnos a közelmúlt terrortámadásai szomorú aktualitást is adnak a jelenetnek.

 

3. New York – Cloverfield, 2007

 jessica-in-cloverfield-jessica-lucas-13260290-853-480.jpg

Egy teljes filmet egyetlen kézi kamerán keresztül bemutatni? Zseniális ötlet! Ez pedig komoly hatással volt a történetben nagy szerephez jutó várospusztításra is. New Yorkot most egy ismeretlen szörny igyekszik a földdel egyenlővé tenni, és ezt mi egy kézi kamera zaklatott, rázkódó, ide-oda cikázó képén keresztül tekinthetjük meg. A város pusztítása így dermesztően félelmetes képeken keresztül tárul a szemünk elé, pont olyan módon, ahogyan az a valóságban is megtörténne. Csupán szeleteket látunk a leomló épületekből, a feldúlt utcákról (azért sikerül elkapnunk, ahogy a Szabadság-szobor feje elgurul előttünk, amely pazarul néz ki), miközben rohanunk a szereplőkkel együtt, ezzel érve el, hogy már-már elhiggyük, mi is ott vagyunk New Yorkban, a pusztítás centrumában. Nincs rá jobb szó: egyedi.

 

2. Los Angeles - Terminátor 2: Az ítélet napja, 1991

 terminator-2-judgment-day-los-angeles-nuke.jpg

Sarah Connor vízióján keresztül tekinthetjük meg, miként fog elpusztulni Los Angeles James Cameron legendás filmjében. Itt egy nukleáris bomba okozza a város vesztét, amely felhőkarcoló méretű tűzörvényt indít el. A város ennek hatására pillanatokon belül lángba borul, majd el is porlad félelmetesen gyönyörű vöröses ragyogásban. Nem túl hosszú jelenet, de rendkívül érzelmes amiatt, ahogyan Sarah Connor reménytelenül próbálja megállítani a pusztítást. Majdnem 25 éve készült a film, de a látványban nem találhatunk egyetlen apró hibát sem, ráadásul remekül illeszkedik a történetbe is emelve annak tétjét. Ez a jelenet is tökéletesen bizonyítja, miért Arnold Schwarzenegger második terminátoros küldetése minden idők egyik legjobb akciófilmje.

 

1. Los Angeles, New York, Washington DC. - A függetlenség napja, 1996

 id4greenlight.jpg

New York… újra… de itt legalább a számtalanszor elpusztított várost kiegészíti Los Angeles és Washington. Több minden miatt is az első helyen végez Roland Emmerich nagyszabású filmje. Először is azzal, ahogyan fokozza a város pusztításának az eljövetelét a földönkívüliek kódjának a megfejtésével, majd a pergő számláló be-bevágásával, amely valami soha sem tapasztalt dolgot ígér, mi pedig alig várjuk, hogy leteljen az idő. Másrészt itt egy rettentő tudatos pusztításról van szó, amely nem csak a három amerikai várost érinti, hanem számos egyéb metropolist is világszerte, amelynek a végcélja, hogy kiirtsák az emberiséget az idegenek. Az óra aztán lejár, minden elkezdődik, és a látvány közel 20 év eltelte után is tökéletes. A fénycsóvák egyetlen lökettel vetik szét a felhőkarcolókat, tűzörvényt indítanak el a városokban, amelyek befurakodnak az épületek közé, átölelik, majd elhamvasztják őket, mindezt hátborzongató, süvítő hang kíséretében. Kimondottan kegyetlen az egész, amelyet csak fokoz, hogy a károkat is bemutatják. Az egykori városok romokban hevernek, sivárak és kopárak. A Szabadság-szobor bedőlése a tengerbe pedig végre valóban olyan szívszorító látvány, mint amilyenek minden filmben szánják. A pusztítás ezzel tovább is lendíti a történetet, nem csak asszisztál egy jó csata vagy családi dráma mellé. Szerves része a filmnek. A függetlenség napja számos erénye mellett ezért is minden idők egyik legjobb UFO-s kalandja. A jövő érkező folytatás számára bizony fel lett adva a lecke. Kíváncsian várjuk, hogy sikerül-e túlszárnyalni.

Írta: Erős László

Ti egyet értettek a listával? De talán az a fontosabb kérdés, hogy egyáltalán jó-e nekünk ennyi városrombolás? Ti nem féltek, hogy ez megöli a történeteket és a karaktereket?

Aki pedig még nem tette volna, kövesse a blogot, vagy dobjon egy like-ot itt a Facebook oldalra még több Cinema Top 10 listáért!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://cinematop10.blog.hu/api/trackback/id/tr358089532

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

breky81 2015.11.23. 10:49:41

London a GI Joe-ban?

Macropus Rufus 2015.11.23. 11:32:25

"New Yorkra például egy óriási cunamit küld. "
Nem cunami jött öcsém, hanem tenger ár. A kettő nem ugyan az. Olvass utána.
A tenger ár akkor jön létre ha a nyílt víz felett megnő a légnyomás és ez megnyomja a víz felszínét. Ezek minden esetben kicsi hullámok (1-2m) formájában érik el a partot. A filmben kissé felnagyították őket.
A cunami, meg a tengerrengés pontosabban a tenger fenék rengése által létre hozott hullám.
Ha láttad a filmet (bár ez után erősen kétlem :) ) akkor gondolom észrevetted, hogy nem volt a filmben földrengés...
Javaslom, hogy mielőtt ilyet leírsz olvass utána, hogy a rendező mit és miért úgy csinált ahogy.

jpmoliere 2015.11.23. 11:39:01

Érdekes lista. Ez a listázós korszak is érdekes...
A következő lehetne: hány kutya tűnik fel a filmekben? Melyik a legbrutálisabb agyonverés?

Na jó, hagyjuk a gúnyolódást.

A cikkíró által felsorolt filmek mindegyikében "szépen és élethűen" pusztul el a város. (sajnálom, ez pedig ironikusra sikeredett. De hát ez a téma annyira... lökött.)

A legkreatívabb "várospusztító" pedig szerintem is Roland Emmerich.

A Bosszúállók New York-pusztító tombolását-rombolását én nehezen tudtam követni, számomra elég bugyuta és zagyva katyvasz volt.
A Sötét lovag-trilógia mindhárom részében viszont elképesztően hihetőek a városi csaták, de hát Christopher Nolantől nem is várunk mást.

Macropus Rufus 2015.11.23. 11:39:47

"Ezt pedig a készítők nagyon jól felismerték, és Godzilla eljövetelével a város éppen csak annyira pusztul, amennyire ez reálisan elvárható."
na látod itt meg pont az a baj, hogy a rendező baromira nem volt tisztában azzal, hogy ha egy ilyen dög sétál egy olyan városban aminek a nagy része üledékes talaj akkor az milyen gondokat tud okozni azokban az épületekben amik ott állnak. Egy ilyen Godzilla méretű dög akár 50-60 tonna is lehet ami ráadásul két lábon oszlik el. Ez olyan rezgéseket kelthet a talajban ami simán megrongálhat bármit.
Arról meg ne is beszéljünk, hogy szarrá ássa a talajt, de fent egyetlen egy lakóház sem omlik össze.
Inkább omlott volna össze Manhattan 80%.

jpmoliere 2015.11.23. 11:43:45

@autosvilag.com: Az Alderaan egy bolygó egy réges-régi, messzi-messzi galaxisban, nem földi város. :)

jpmoliere 2015.11.23. 11:46:55

@Macropus Rufus: Nem hiszem, hogy érdemes túl sok realizmust keresni egy Godzillában. ;)
Egy radioaktív sugárzástól felhőkarcoló méretűre nőtt zsarnokgyíkszerű hüllő sétálgat Manhattan utcáin... Azt hiszem, ezek után a hihetőség és/vagy hitelesség tekintetében meglehetősen elhanyagolható szempont, hogy az állat testsúlyelosztása milyen rezgéseket kelt a talajban. :)

Melee 2015.11.23. 11:46:57

Sorold már fel a függetlenség napjának erényeit légy szíves. Mármint azon a tanulságon túl, hogy nem érdemes Bill Gatesel ujjat húzni, mert olyan hosszú a keze, hogy az űrlakók is Windowst használnak. Ha azt látod erényének, hogy joggal pályázhat minden idők legsovinisztább és legnacionalistább filmje kétes dicsőségre, akkor jelezd, én ezt nem erénynek tartom, de elfogadom, hogy vannak ilyen emberek is.

jpmoliere 2015.11.23. 11:50:27

@jpmoliere: Mert gondoljunk csak bele, egy szimpla gázrobbanás is mekkora pusztítást visz végbe as környező épületekben. De ha a teljes realizmusra törekednének a sci-fi/fantasy rendezők, akkor ilyen jeleneteket csak úgy lehetne bemutatni, hogy az adott várost szó szerint a földdel tennék egyenlővé, hiszen kártyavárként omlanának össze olyan méretű terhelések és robbanások következtében, amiket ezekben a filmekben bemutatnak. De valamilyen reményt azért meg kell hagyni "szegény" nézőknek, hogy azért minden nem pusztulna el, ha ez ne adj isten megtörténne a valóságban. :)

jpmoliere 2015.11.23. 11:52:20

@Melee: Szerintem nagyon jó a zenéje, a trükkök és van benne pár jó poén.
Ismételten megjegyzem, ezeket a filmeket nem szabad komolyan venni, hanem megpróbálni jól szórakozni rajtuk. :)

Macropus Rufus 2015.11.23. 11:59:20

@jpmoliere: jogos :) én csak arra gondoltam, hogy pont ebben az esetben illett volna fél Manhattan-nek összeomlania. Én nem csak úgy konszolidáltan, mint ahogy a filmben is volt.

szekőcei 2015.11.23. 12:08:54

@Melee: nem Mac-en dolgozott véletlenül Jeff Goldblum?

jpmoliere 2015.11.23. 12:12:23

@Macropus Rufus: Világos. Ha azt nézzük, már egyetlen üvöltésétől egy kilométeres körzetben (ezt most hasból mondom, nyilván az állat tüdejének erejétől és a hangszálai rezgése által létrehozott decibel értékerősség tekintetében) minden ablaknak (ami nem plexi vagy hasonlóan törhetetlen) be kellene törnie a hanghullám erejétől. A trappolásától pedig az egész Manhattan sziget rengene, és ha attól nem, hát a mindenhol eltörő gázvezetékek robbanásának erejétől kellene megsemmisülnie a városnak. :)

De mindennek fényében: így nem lehet és nem is szabad ilyen típusú filmeket nézni. Ezzel a saját szórakozásunkat rontjuk el. Akik mindig a megvalósíthatóságot és hihetőséget keresik-kutatják, azok rendre csalódnak, mert a legtöbb dolog, ami a filmekben elképesztően hatásos és menő, az a valóságban vagy kivitelezhetetlen, vagy egyszerűen nem úgy van. A valóság sokszor sokkal hervasztóbb és következetesebb, ezért is rohangálnak óriás dinoszauruszok a filmekben, jönnek vissza gyilkos kiborgok a jövőből, vagy hintázik hálón a város felett egy kosztümös srác. :)
Ezek a filmek egyszerűen csak szórakoztatni akarnak, és eközben persze becsúszik több kisebb-nagyobb hiba, amit ilyenkor érdemes elnéznünk nekik, mert akkor sokkal jobban tudjuk élvezni az élményt.
Belegondolok, hogy ha minden sci-fi követné a valóság és a fizika törvényeit, mint a 2001: Űrodisszeia, és az űrben nem lenne semmilyen hang, akkor a Star Wars egy dögunalmas pantomim lenne. :)
Így viszont imádom az űrhajók és protontorpedók egyedi hangjait, és közben nem törődöm vele, hogy ez így hiteltelen. :)

jpmoliere 2015.11.23. 12:17:58

@szekőcei: Akkor Steve Jobsszal nem érdemes ujjat húzni. :)

Macropus Rufus 2015.11.23. 13:29:58

@jpmoliere: teljesen igazad van. ;) a hanghatások és látvány hozzá tartozik ezekhez a filmekhez és tényleg nem kell valóságot keresni benne mert az nem lesz meg. :)

Én erre referáltam a hozzászólásomban:
"Az itt látható aprítást a szükségszerű jelzővel lehetni a legjobban leírni. Hogy mit értsünk ez alatt? Hát csak azt, hogy attól, ha egy több emelet magas szörny kezd el sétálni New York utcáin fészket keresve magának, nos... ez még nem jelenti azt, hogy az egész várost romba kell dönteni."

jpmoliere 2015.11.23. 13:55:15

@Macropus Rufus: Értem. :) Egyébként már csak a látvány miatt is izgalmasabb, ha sokkal több minden dől romba, nem csak a hitelesség szempontjából. ;)

Apropó, kimaradt Emmerich még egy filmje, a 2012. Na, abban is pusztul szépen minden. :)

CinemaTop10 2015.11.23. 14:41:50

@Macropus Rufus: A cunami jogos! Még én sem lehetek tökéletes. :)

CinemaTop10 2015.11.23. 14:45:12

@Melee: A függetlenség napja is a mainstreamhez tartozik. Ezért ne várjál tőle most tudományos pontosságot! A lényeg, hogy van egy rendes történet, a karakterekben is van élet, és szépen, okosan van kivitelezve minden. Most az egy dolog, hogy az UFO-k nyilván nem Windows-t használnak, de ha jobban figyelnél a filmre, ezt a technikát kötötték össze a lezuhant UFO űrhajó technikájával, aztán ezen keresztül küldték rájuk a vírust.

CinemaTop10 2015.11.23. 14:50:26

@jpmoliere: Na, pontosan ez lenne ezeknek a filmeknek a lényege! Hogy szórakoztassanak, és semmi több. Némi realizmussal körítve, persze. Örülök, hogy nem mindenki veszi őket komolyan. :)

CinemaTop10 2015.11.23. 14:57:10

@Macropus Rufus: Ezt a véleményemet tartom. A legújabb Godzilla például a rombolás miatt válik teljesen nevetségessé és túltolttá, azzal hogy minden pusztul miközben a lakók óriási többsége karcolás nélkül jön elő. Ha már realitást keressünk. 1998-ban nyilván gondolhattak volna a hanghullámokra, meg a léptei által keltett rengésekre, de az akkori technikába nem fért volna bele mindennek a kivitelezése. Itt én leginkább arra gondoltam, hogy egyik állat sem olyan ostoba, hogy vaskos beton épületeken másszon át csak úgy minden ok nélkül, és ez jól van megcsinálva. Sok filmben nem így van.

Macropus Rufus 2015.11.23. 16:33:32

@CinemaTop10:
" azzal hogy minden pusztul miközben a lakók óriási többsége karcolás nélkül jön elő. "
no igen. Illett volna szanálódnia a lakosságnak rendesen :)

Macropus Rufus 2015.11.23. 16:40:26

@CinemaTop10:
"ezt a technikát kötötték össze a lezuhant UFO űrhajó technikájával, aztán ezen keresztül küldték rájuk a vírust."
sztem érzed te is hol a gond :) Ha sikerült visszafejteni az idegen technológiát, akkor sem tudta volna a srác a saját gépéről rátölteni a vírust. Csak abban az esetben ha legyártanak neki egy olyan gépet ami kompatibilis az idegen rendszerrel mind hardware mind software téren. Viszont ő a saját gépét használta a saját rendszerével, gépe saját interface-n keresztül töltötte fel az adatokat.
Mind ezt pár nap alatt kifejlesztve. Normál helyzetben esélye sem lenne egy programozónak ennyi idő alatt úgy megismerni azt a rendszert. Arról nem is beszélve, hogy amíg a tudósok évtizedeken keresztül tanulmányozták az idegen technológiát ő max. pár órája találkozott velük és már hackelte a rendszert. Azt a rendszert ami nem is emberi logikával épült fel.
Ettől függetlenül a film nekem tetszett. :) a végén volt ez a kis bibi, de ez még belefér.

CinemaTop10 2015.11.23. 19:09:43

@Macropus Rufus: Érzem hol a gond, de attól még a film közvetve ezt a magyarázatot adta. :) Ha tudományos alapossággal készítették volna el, akkor valóban fenn akadnék azon, hogy Jeff Goldblum pár óra alatt mindent megfejt, de így nagyon is belefért. Sőt okos volt. Másrészt a 90-es évek közepén, amikor még nem volt ilyen mértékben elterjedve a számítógép, szerintem nem sokaknak tűnt fel. Mai szemmel... igen, már rezeg a léc. :) De soha rosszabb filmet. :)
süti beállítások módosítása